Cara Tut Pokok Limau Purut

The Best Cara Tut Pokok Limau Purut 2022. Video kali ini adalah sambungan dari video cara tanam pokok limau purut yang. Jarak tanaman limau purut komersil yang disyorkan ialah 6 meter x 6 meter jika ditanam monokrop iaitu satu jenis sahaja.

Pindah Pokok Limau Purut ohlembab
Pindah Pokok Limau Purut ohlembab from ohlembab.blogspot.com

Buah limau purut lemon yang matang akan dipetik setiap dua hari dengan memilih buah matang dan. Petang ni kak bb share cara tanam pokok limau. Pilih ranting yang sihat & bercabang elok.

Cara Tut/Cangkok Pokok Limau Purut.limau Purut Adalah Sejenis Pokok Berduri Ia Dikenali Kerana Permukaan Buah Limau Ia Kasar Berkutil Bintil Atau Purut.ai Se.


Sila rujuk gambar cara buat. Gali lubang sebesar 0.4m x 0.4m x 0.2m. Buah yang matang berwarna kuning cantik dan dipetik menggunakan pisau tajam dan di kumpulkan.

Pokok Limau Purut Boleh Disemai Melalui Biji Benih Atau Pun Tut.


Step 1 pilih dahan yang sihat dan matured. Campurkan baja organik ke dalam lubang tanaman. Untuk mendapatkan pertumbuhan pokok yang baik, limau purut bolehlah dibiakkan melalui cara cantuman mata.

Limau Tak Kira Jenis Limau Purut, Nipis, Kasturi Atau Lemon Memang Banyak Kegunaannya.


Cara ni kalau buat makin banyak tunas pokok limau purut berbuah lebat keluarga cara tanam limau kasturi dalam pot agar berbuah banyak youtube. Cara/teknik tut pokok yang mudah dan betul ( limau purut ) oleh encik syamil#tut #tutpokok #syamilrentap #tuansyamil #kebunkebun #tanamtanam #limaupurut @pdm. Video kali ini adalah sambungan dari video cara tanam pokok limau purut yang.

Petang Ni Kak Bb Share Cara Tanam Pokok.


Petang ni kak bb share cara tanam pokok limau purut dari “cutting”. Bahan tanaman (anak benih) daripada pokok induk. Limau purut merupakan buah yang banyak kegunaannya.

Anak Pokok Limau Purut Kaedah Keratan Batang Stek Citrus.


Kita tanam 1 cutting untuk 1 bag. Petang ni kak bb share cara tanam pokok limau purut dari “cutting”. Tapi kena ingat ini adalah satu.

Belum ada Komentar untuk "Cara Tut Pokok Limau Purut"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel